FRÅGA OCH SVAR

''firar du jul ?? O: är du inte muslim ? berätta lite mer...''

Självklart firar jag jul! Alltså.. min pappa var muslim men han var liksom inte religös om de heter så? Han firade jul och allting så han var ju liksom som en kristen för han brydde sig inte så mycket om sjal och allt sånt där. Men jag bor ju med min mamma nu och hon är fullt kristen och det är ju jag också för det mesta eftersom jag firar jul, påsk, halloween, midsommar och allting. Sen ber jag aldrig eller har sjal eller någonting. Okej jag ska inte säga för mycket nu så ingen blir arg. För jag vet inte hur muslimerna har det. Det ända jag vet säkert att alla religösa muslimer gör är att dom inte firar jul eller går till kyrkan. Men dom har ju muské(stavning?).. Men hela min familj, alltså mormor, morbror och ja. Alla jag har lite småkontakt med är ju svenska och kristna. Dom andra lever ju inte eller så bor dom i frankrike och Tunisien. Och nej jag är inte halvfransk men många tunisier bor i frankrike;) Men det jag försöker komma fram till..

Ja jag firar jul och nej jag är inte muslim ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tror du att halloween och midsommar är kristna högtider eller? fett dum

2009-12-21 @ 20:54:52
Postat av: NORA FREDRIKSSON

MEN INTE FAN VET JAG , HÅLL BARA KÄFTEN VAFAN

2009-12-21 @ 21:10:26
URL: http://norafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0