Varför jag bytt skolor!

Jag har berättat om mina skolor miljontals gånger men det här berättar jag bara en endaste gång till baraa för att jag har ny blogg. Varför jag bytt skolor och inte trivits och så bara eftersom att folk tydligen undrar det(?)

Oxhagsskolan:
Där trevs jag jätte bra! Kanske inte så jätte mycket i fyran då. Då varierade det mellan mig och mina kompisar. Ena veckan var det bara jag och C' som gick runt med varandra, som lekte med varandra, som berättade hemligheter för varandra, som snackade skit om S'. Sen så var det C' och S' som var med varandra hela tiden och jag orkade tillslut inte med dom längre så jag gick liksom hem på lunchen och var där ända till lektionen började igen eftersom jag bodde 5 min från min skola då. Var alltid hemma på rasterna och luncherna nästan. Men till femman blev jag typ bästavän med tre andra tjejer i andra klassen så jag trivdes skit braa! Men man va ju ändå tvungen att sluta i sexan eftersom att skolan bara var upp till femman! ..

Akallaskolan: Jag började bara där för att jag inte kom in på någon annan skola för att jag sökte liksom när det var typ tre månader kvar till skolan började.. Så visste redan att jag skulle byta men ändå. när jag blev fjortis så fick jag så j*vla dåligt rykte där bland sexorna och de flesta hatade mig efter en stund. Vissa lossades gilla mig och log och sa hej och så men. Man såg på dom att dom egentligen verkligen hatade mig. haha. Men där gick jag bara i ett år iaf. Äcklig, ful och tråkig skola! Nu tror jag att alla jag kände där hatar mig för att jag .. är blond typ? Och har förändrats så mycket sen sexan..

Sundbyskolan: Joo. där orkade jag bara en termin. Jag var inte mobbad. Ni kanske sett kommentarer eller rykten om att jag var mobbad där? Men så skulle jag inte direkt kalla det. Mobbad är ju om man är själv hela tiden, inte ens har någon att äta med, blir slagen och retad hela tiden. Det där är ju typ mobbad? Eller om ingen ens ser än. Onsynligt mobbad liksom, om ni fattar! .. Men det var en tjej där i min klass. Jag var ju ny så jag visste inte att hon va sådär. Jag ville vara snäll och få lite nya kompisar där eftersom att jag bara kände två personer i hela skolan. Så hon sa typ grejer som; kan du knyta mina skor? Kan du fixa mina byxor? Kan du hämta det där, och det där, och det där?.. Jag gjorde det. Men bara för att vara snäll. Sen så började hon verkligen tro att jag var hennes slav eller något? Jag pratade med mina kompisar om det som gick i både parrallelklassen och i min klass. Dom sa att hon var sådär, man måste säga nej och blablablabla. Hon har gjort så mot jätte många, speciellt dom nya. Kört med dom i en termin typ.. När jag väl började säga nej till henne blev hon jätte arg. Hon hotade mig, hon skrek åt mig och verkligen flippade sönder om man ska säga så. Sen när jag skulle iväg en gång med emma som hon tydligen inte gillade så ljög jag lite för jag ville inte att hon skulle följa med. När hon fick reda på att jag hade ljugit så skrek hon åt mig. Hon skrek att hon ska säga till hela skolan att mobba sönder mig och slå sönder mig. Sen sa hon, ha ett trevligt liv nu nora! Jag visade mig inte i skolan på typ en vecka då.. Jag började skolka jätte mycket. Jag kom kanske på högst tre lektioner i veckan. Jag kom kanske på dom två första på måndagar sen gick jag hem. Sen kanske tre lektioner på tisdagar och så åt jag lunch och drog hem. Sen på onsdagar kanske jag kommer efter lunch och är med på sista lektionerna. Och på fredagar och torsdagar kom jag typ aldrig. Jag ville inte ens se den här tjejen, jag äcklades av henne, jag hatade verkligen henne. Ville verkligen inte se henne så skolkade varje dag. Jag försökte gå på lite lektioner. Men mest dom som inte hon var med på. Jaja jag orkade inte mer. Jag var till&med nära på att gå om sjuan för att jag hade för mycket frånvaro så jag berättade allt till min mentor och jag och mamma bestämmde oss för att jag skulle byta skola! Grejen är ju att hennes bror gick i skolan i nian då och typ hela skolan var rädda för honom så hon styrde typ hela skolan. Om hon ville att någon skulle bli mobbad så kunde hon göra så man blir det. För till&med killarna var rädda för henne.. Eller rättare sagt hennes bror faktiskt. Jaja nu går jag i en annan skola och trivs helt okej. Lust att byta men det är bättre än dom flesta skolor jag gått i faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill bara säga att trevs inte är ett ord, det heter trivdes.

2009-12-06 @ 20:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0